Home De club Modellen Agenda Te koop Links Contact


De GT380, GT550 en GT750 zijn in 1972 als J-model op de markt gekomen. Er schijnen ook modellen al in '71 verkocht te zijn maar daarover is grote onduidelijkheid, ook bij de “kenners”.

GT750, GT550 en GT380

zijn altijd 3 cilinders

GT500, GT250, GT185, GT125, T500, T350, T250, T200, T20, RG250

zijn altijd 2 cilinders

RG500

is een 4 cilinder in V vorm

GT750J, GT550J, GT380J

hebben altijd een trommelrem in het voorwiel

GT550K en GT380K

hebben altijd een schijfrem in het voorwiel

GT750K

kan zowel een trommel- als een schijfrem in het voorwiel hebben. De schijfrem uitvoering werd door de Nederlandse importeur Sport genoemd en kon voor ƒ500,- extra aangeschaft worden

R

‘71

J

‘72

K

‘73

L

‘74

M

‘75

A

‘76

B

‘77

Alle T350 modellen zijn t/m juni '75 verkocht. Model en kleurstelling is sinds '72 ongewijzigd. Motor is vanaf '72 t/m '75 verkocht als J (!)

Alle T350 modellen zijn 2 cilinders.

Alle T350 modellen hebben een trommelrem in het voorwiel.

Alle T500 modellen t/m '75 zijn geproduceerd met trommelrem in het voorwiel. Het opvolgende T500 model heet vanaf '76 GT500 en heeft: een schijfrem in het voorwiel, elektronische ontsteking, grotere tank en ander instrumentenpaneel. De laatste GT500's worden in '78 verkocht als B's (overjarig).

Alle T500 en GT500 modellen zijn 2 cilinders.

Algemeen